Odbor finančných činností
Vedie agendu, vykonáva a zabezpečuje:
- prípravu účtovného rozvrhu, vyhotovenie a účtovanie interných dokladov, mesačnú uzávierku účtovníctva,
- vypracovanie daňového priznania – daň z motorových vozidiel,
- priebežne nahrávanie a účtovanie bankových operácii na všetkých bankových účtoch,
- kompletizáciu mesačných výstupov, hlavnú knihu, súvahu, výsledovku, rozúčtovanie nákladov a výnosov podľa činnosti stredísk,
- prípravu a spracovanie ročnej závierky účtov (uzavieranie a otváranie účtovných kníh),
- úzko spolupracuje s ostatnými organizačnými útvarmi pri realizácii pracovných úloh,
- zodpovedá za riadnu úschovu a archiváciu všetkých písomnosti súvisiace so zabezpečovanou agendou,
- vedenie a účtovanie tuzemskej a valutovej pokladne,
- vykonáva účtovanie drobných tržieb prijatých do pokladne, rozúčtovanie drobných nákupov, PL, poštovného, nákladov na reprezentačné a pod.,
- vykonáva výplatu cestovných náhrad a záloh na mzdy zamestnancov,
- starostlivosť o ceniny, ich účtovanie a vydávanie cenín zamestnancom,
- evidenciu a nahrávanie dodávateľských faktúr do príslušných účtovných kníh a saldokonta – dodávatelia,
- vykonáva účtovanie o pohybe dlhodobého nehmotného a hmotného majetku, zaradenie majetku do príslušných odpisových skupín,
- vypracovanie odpisového plánu a účtovanie mesačných účtovných odpisov, pre potreby vypracovania daňového priznania dani z príjmov právnických osôb, vyčíslenie aj daňových odpisov a rozdielu daňových a účtovných odpisov,
- prípravu a usmernenie fyzickej inventúry dlhodobého nehmotného a hmotného majetku, odsúhlasenie výsledkov fyzickej inventúry s ich účtovnými stavmi,
- vykonáva finančné operácie cez Home-banking a ich priebežnú kontrolu,
- vystavovanie všetkých odberateľských faktúr,
- vypracovanie všetkých daňových priznaní daní z nehnuteľnosti,
- operatívnu evidenciu ostatného majetku (DHMM, DHMV) a s tým súvisiacu inventarizáciu a likvidáciu,
- starostlivosť a evidenciu o pohľadávkové a záväzkové zmluvné vzťahy, ktoré súvisia so správou administratívnych budov a s prenájmom nebytových priestorov,
- mesačné zúčtovanie spotreby PL na jednotlivé motorové vozidlá, poľnohospodárske stroje a celkový prehľad o nákladoch na všetky motorové vozidlá,
- zabezpečuje mzdovú agendu podniku,
- zabezpečuje vymáhanie pohľadávok podniku,
- vykonáva administratívnu činnosť na podanie žiadostí o predaji nadbytočného a nepotrebného hnuteľného majetku štátneho podniku zakladateľovi v súlade s §45 a Zákona č. 92/1991 Zb. o podmienkach prevodu majetku štátu na iné osoby,
- vedie personálnu a mzdovú agendu v celom rozsahu,
- pripravuje podklady a vypracováva strategické a koncepčné materiály podniku.
Odbor hospodárskej správy a dopravy
Vedie agendu, vykonáva a zabezpečuje:
- koordinuje plynulý a bezporuchový chod v administratívnych budovách, stará sa o odstraňovanie zistených nedostatkov (údržbárskych, elektrických, záhradníckych, stolárskych, stavebných a pod.),
- prípravu a usmernenie fyzickej inventúry dlhodobého nehmotného a hmotného majetku, odsúhlasenie výsledkov fyzickej inventúry s ich účtovnými stavmi,
- operatívnu evidenciu ostatného majetku (DHMM, DHMV) a s tým súvisiacu inventarizáciu a likvidáciu,
- nákup materiálu, strojov, zariadení a výpočtovej techniky vrátane programového vybavenia a požadovaných služieb a ostatných požiadaviek zamestnancov pri dodržaní zákona o verejnom obstarávaní,
- sleduje a eviduje dodržiavanie lehôt STK, emisných kontrol, garančných opráv všetkých motorových vozidiel a zabezpečuje školenia pre vodičov motorových vozidiel,
- spracováva súhrnné prehľady o telekomunikačných poplatkoch (štátne linky, mobilné telefóny),
- všetky úkony, týkajúce sa bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, bezpečnosti technických zariadení a bezpečnosti tlakových, zdvíhacích, elektrických
a plynových zariadení, - vypracovávanie návrhu časového plánu revízií, odborných prehliadok
a skúšok vyhradených elektrických, plynových a technických zariadení, zdvíhacích zariadení, komínov, bleskozvodov, - preberanie vykonaných odborných prehliadok a odborných skúšok vyhradených technických zariadení a s tým spojené preberanie prác súvisiacich s odstránením nedostatkov na všetkých technických, elektrických a iných zariadeniach,
- bezporuchovosť energetického hospodárstva, zabezpečovať práce súvisiace
s uzatváraním zmlúv na všetky média, týkajúce sa elektrickej energie, vody, plynu, odvozu komunálnych odpadov a poskytovania služieb v oblasti výťahov, - úzko spolupracuje s ostatnými organizačnými útvarmi pri realizácii pracovných úloh.
Podateľňa
Vedie agendu, vykonáva a zabezpečuje:
- evidenciu došlej a odoslanej písomnej agendy prostredníctvom softwérového programu,
- úzko spolupracuje s organizačnými útvarmi podniku pri realizácii pracovných úloh,
- prostredníctvom Slovenskej pošty, a. s. odoslanie a doručovanie listových zásielok. Prevzaté zásielky v obálkach po otvorení naskenuje a zaeviduje v softwérovom programe REGI-s v module PODATEĽŇA. Po rozdelení zásielok riaditeľom podniku tieto rozdelí na jednotliví organizačné útvary podniku, vytlačí evidenčný hárok a proti podpisu odovzdá príslušným útvarom,
- prijímanie a odoslanie elektronických zásielok z elektronickej schránky prostredníctvom webového portálu www.slovensko.sk, nakoľko v zmysle zákona o Governmente štátny podnik ako „eID Klient“ má túto povinnosť.
- Odoslanie zásielok sa vykonáva prostredníctvom USB kľúča, ktorý bol pridelený štatutárovi štátneho podniku. USB kľúč s podpisom a heslom je uložený v trezore Pokladne a poskytovaný je len určeným osobám, ktoré proti podpisu kľúč prevezmú a po elektronickom zaslaní elektronického dokumentu USB kľúč odovzdajú s uvedením poznámky kedy, kto a kam dokument elektronicky poslal.