Poradca riaditeľa podniku
Vedie agendu, vykonáva a zabezpečuje:
- vypracovávanie odborných správ, informácií, analýz, rozborov a inej obdobnej agendy podľa zadaných požiadaviek,
- riešenie problematiky závlah v celom kontexte (trvalé, celoročné sledovanie a hodnotenie činnosti prevádzkovateľov, hodnotenie vzťahov prevádzkovateľov, hodnotenie vzťahov prevádzkovateľ – odberateľ závlahovej vody, sledovanie a kontrola plnenia zmluvných povinností nájomcov, kontrola dokladov o odobranej závlahovej vode v určených termínoch),
- koordinácia spracovania návrhu plánu stavebných prác opráv a údržby spravovaného majetku HMZ,
- odporúčania na vybavenie alebo zamietnutie návrhov na opravy podľa záznamov o poruchách,
- sledovanie a priebežné hodnotenie využívaných závlahových zariadení, resp. dôvody ich nevyužívania,
- spolupráca pri strategických rozhodnutiach vedenia podniku,
- spolupráca s organizačnými útvarmi podniku pri vybavovaní agendy v rámci vyjadrovacej činnosti podniku,
- spolupráca s organizačnými útvarmi podniku v rámci činnosti a úloh podniku.
Sekretariát riaditeľa podniku
Vedie agendu, vykonáva a zabezpečuje:
- komplexnú asistenciu riaditeľa podniku,
- prípravu a spracovanie podkladov pre obchodné stretnutia a rokovania,
- organizovanie a materiálne zabezpečenie obchodných stretnutí a rokovaní riaditeľa podniku,
- vypracovávanie zápisov z obchodných stretnutí a rokovaní,
- komplexné zabezpečenie služobných ciest riaditeľa podniku resp. iných zamestnancom podniku podľa zadaných požiadaviek,
- vypracovávanie zápisníc z porád riaditeľa podniku a ich evidencia,
- vybavovanie telefonickej, poštovej a mailovej komunikácie sekretariátu riaditeľa podniku,
- evidencia dokumentácie súvisiacej so vznikom podniku a jej zmien (rozhodnutia MPRV SR o zmene zakladaj listiny, dodatky k zakladacej listine, úplné znenie zakladacej listiny podniku, výpisy z obchodného registra),
- evidencia listinných vyhotovení zmlúv,
- vedie evidenciu podnikových noriem.
Odbor právny
Vedie agendu, vykonáva a zabezpečuje:
- agendu obchodného registra, živnostenského registra a registra partnerov verejného sektora,
- agendu zmluvných vzťahov, v spolupráci s inými organizačnými útvarmi vypracováva podklady pre uzatváranie zmlúv, vypracováva návrhy zmlúv, posudzuje a predkladá pripomienky k návrhom zmlúv od zmluvných partnerov, rieši otázky plnenia zmluvných podmienok zo strany podniku a zmluvných partnerov,
- vypracováva podania a návrhy na súdne, exekučné a správne konania a zastupuje štátny podnik v súdnych, exekučných a správnych konaniach, koordinuje spoluprácu s externými právnymi zástupcami štátneho podniku,
- rieši a zabezpečuje vymáhanie pohľadávok podniku,
- zabezpečuje a poskytuje právne poradenstvo organizačným útvarom podniku,
- vedie a rieši v spolupráci s ostatnými organizačnými útvarmi agendu sťažností a petícií,
- vypracováva a spolupracuje s inými organizačnými útvarmi na vypracovávaní koncepčných dokumentov podniku, interných smerníc a riadiacich aktov,
- vedie agendu oznamovania, preverovania a evidencie podnetov o protispoločenskej činnosti,
- spolupracuje pri agende predaja nadbytočného a neupotrebiteľného majetku podniku,
- vedie agendu žiadostí o poskytnutie informácií.
Odbor BOZP, PPO, CO, OOÚ
Vykonáva, zabezpečuje a vedie agendu:
- bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci,
- protipožiarnej ochrany,
- civilnej ochrany obyvateľstva,
- ochrany osobných údajov,
- vypracováva príslušnú dokumentáciu podľa platnej legislatívy,
- riadi a kontroluje dodržiavanie platnej legislatívy v podniku.
Odbor geoinformačných technológií
Vedie agendu, vykonáva a zabezpečuje:
- správu a prevádzku geografických systémov,
- spracovanie a rozvoj priestorových údajov v správe štátneho podniku,
- technickú podporu spracovania podkladov a komplikovaných výstupov pre potreby iných organizačných útvarov podniku,
- analýzu a hodnotenia – posudzovania údajov diaľkového prieskumu zeme (DPZ),
- navrhovanie vývoja systémov pre rozvoj podniku a zjednodušenie práce zamestnancov podniku,
- spoluprácu s Útvarom rezortnej informatiky na MPRV SR v rámci rezortných úloh,
- správu a prevádzku informačných systémov – ekonomický informačný systém, registratúrny systém, dochádzkový systém, podnikový databázový systém,
- správu komunikačných technológií (hlasové a emailové služby),
- správu, rozvoj a aktualizáciu webového sídla podniku,
- publikovanie aktuálnych informácií na sociálnych sieťach,
- prevádzku LAN siete podniku a vstupných bodov,
- inštaláciu hardvéru a softvéru osobných počítačov a profylaktika výpočtovej techniky,
- zber a aktualizáciu otvorených datasetov pre ústredný portál verejných služieb,
- postupné zapracovanie požiadaviek podľa zákona č. 69/2018 Z. z. o kybernetickej bezpečnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov
- školenia a konzultácie v oblasti informatiky pre zamestnancov podniku.
Odbor obchodný
Vedie agendu, vykonáva a zabezpečuje:
- obchodnú činnosť za účelom zvýšenia tržieb podniku za používanie majetku v správe podniku,
- rokovania s obchodnými partnermi o cenových podmienkach prenájmu alebo iného využitia majetku v správe podniku,
- spolupracuje s organizačnými útvarmi podniku pri koncipovaní a realizácii obchodnej politiky podniku a pri posudzovaní žiadostí o prenájom alebo iné využitie majetku v správe podniku.
Odbor verejného obstarávania
Vedie agendu, vykonáva a zabezpečuje:
- v spolupráci s organizačnými útvarmi podniku vypracováva podklady k verejným obstarávaniam,
- realizáciu verejných obstarávaní v zmysle platnej legislatívy,
- v spolupráci s organizačnými útvarmi podniku vyhodnocuje verejné obstarávania.