Architektúra

Primárnou úlohou Hydromeliorácií š.p. je udržanie a systematické zabezpečenie prevádzkyschopnosti hlavných melioračných zariadení (HMZ – závlahové a odvodňovacie zariadenia), ktoré upravujú vodné a vzdušné pomery pôd v poľnohospodárskej krajine, zmierňujú sucho, zároveň znižujú zamokrenie a upravujú priebežné odvádzanie vnútorných vôd, čím tvoria súčasť protipovodňovej ochrany SR.

Hlavné oblasti v rámci podniku z hľadiska biznis architektúry:

  • Závlahy (závlahové siete, čerpacie stanice, nájom)
  • Odvodnenie (ochrana pred povodňami, odvádzanie splaškovej vody, nájom)
  • Vyjadrenia a stanoviská (pre žiadateľov)
  • Riadenie majetku (úprava vlastníckych vzťahov)

Realizáciou projektu sa docieli budúci cieľový stav:

  • zosúladenie webového sídla s jednotným dizajn manuálom elektronických služieb Slovenska „ID-SK“
  • zosúladenie elektronickej služby Podávanie žiadosti o vyjadrenie o existencii hydromelioračných zariadení s jednotným dizajn manuálom elektronických služieb Slovenska „ID-SK“ a jej poskytovanie na webovom sídle podniku prostredníctvom elektronického formuláru
  • vytvorenie jednotného prístupu pre nahlasovanie podnetov – služba dispečingu
  • vytvorenie jednotného prístupu pre hlásenie udalostí – služba dispečingu
  • vytvorenie používateľských účtov pre nájomcov
  • vytvorenie mobilného riešenia pre nájomcov
  • vytvorenie služby zobrazenie technicko-prevádzkových informácií o HMZ
  • vytvorenie manažérskych dashboardov

Budúci cieľový stav sa bude dosahovať

  • zavedením nasledujúcich biznis služieb:
    • Podávanie žiadosti o vyjadrenie o existencii hydromelioračných zariadení, ks_337959
    • Podávanie podnetu k stavu hydromelioračného zariadenia
    • Podávanie hlásenia udalosti nájomcom hydromelioračného zariadenia
    • Publikovanie údajov a datasetov
    • Zasielanie údajov o množstve odobranej vody, zavlažovanom území a zavlažovaných plodinách
    • Vyžiadanie stanoviska k stavebným a technologickým zmenám na prenajatom hydromelioračnom zariadení
    • Poskytovanie informácií pre autentifikovaných používateľov hydromelioračných zariadení
    • Zasielanie prevádzkových údajov o hydromelioračných zariadeniach od autentifikovaných používateľov
    • Publikovanie stavu a prevádzky hydromelioračných zariadení
  • Zavedením manažérskeho nástroja pre podporu riadenia:
    • Manažérske dashboardy
  • Zavedením intranetu na zlepšenie toku informácii v podniku, jeho efektívnejšie riadenie a rozvoj. Bude sa analyzovať aktuálnosť, rozsah a forma platných aktov a následne ich dopracovávanie tak, aby reflektovali potreby podniku a mali jednotnú štruktúru a metodiku. Zabezpečí sa oboznamovanie dotknutých pracovníkov s platnými riadiacimi aktami a identifikovanie každého aktu s pracovným miestom, ktorého aktivity daný akt upravuje. Vytvorí sa riadené úložisko pre internú legislatívu, s jednoznačným odlíšením aktuálnych a neplatných aktov, s možnosťou vyhľadávať aj historické akty podľa zadefinovaných parametrov.