
Primárnou úlohou Hydromeliorácií š.p. je udržanie a systematické zabezpečenie prevádzkyschopnosti hlavných melioračných zariadení (HMZ – závlahové a odvodňovacie zariadenia), ktoré upravujú vodné a vzdušné pomery pôd v poľnohospodárskej krajine, zmierňujú sucho, zároveň znižujú zamokrenie a upravujú priebežné odvádzanie vnútorných vôd, čím tvoria súčasť protipovodňovej ochrany SR.
Hlavné oblasti v rámci podniku z hľadiska biznis architektúry:
- Závlahy (závlahové siete, čerpacie stanice, nájom)
- Odvodnenie (ochrana pred povodňami, odvádzanie splaškovej vody, nájom)
- Vyjadrenia a stanoviská (pre žiadateľov)
- Riadenie majetku (úprava vlastníckych vzťahov)
Realizáciou projektu sa docieli budúci cieľový stav:
- zosúladenie webového sídla s jednotným dizajn manuálom elektronických služieb Slovenska „ID-SK“
- zosúladenie elektronickej služby Podávanie žiadosti o vyjadrenie o existencii hydromelioračných zariadení s jednotným dizajn manuálom elektronických služieb Slovenska „ID-SK“ a jej poskytovanie na webovom sídle podniku prostredníctvom elektronického formuláru
- vytvorenie jednotného prístupu pre nahlasovanie podnetov – služba dispečingu
- vytvorenie jednotného prístupu pre hlásenie udalostí – služba dispečingu
- vytvorenie používateľských účtov pre nájomcov
- vytvorenie mobilného riešenia pre nájomcov
- vytvorenie služby zobrazenie technicko-prevádzkových informácií o HMZ
- vytvorenie manažérskych dashboardov
Budúci cieľový stav sa bude dosahovať
- zavedením nasledujúcich biznis služieb:
- Podávanie žiadosti o vyjadrenie o existencii hydromelioračných zariadení, ks_337959
- Podávanie podnetu k stavu hydromelioračného zariadenia
- Podávanie hlásenia udalosti nájomcom hydromelioračného zariadenia
- Publikovanie údajov a datasetov
- Zasielanie údajov o množstve odobranej vody, zavlažovanom území a zavlažovaných plodinách
- Vyžiadanie stanoviska k stavebným a technologickým zmenám na prenajatom hydromelioračnom zariadení
- Poskytovanie informácií pre autentifikovaných používateľov hydromelioračných zariadení
- Zasielanie prevádzkových údajov o hydromelioračných zariadeniach od autentifikovaných používateľov
- Publikovanie stavu a prevádzky hydromelioračných zariadení
- Zavedením manažérskeho nástroja pre podporu riadenia:
- Manažérske dashboardy
- Zavedením intranetu na zlepšenie toku informácii v podniku, jeho efektívnejšie riadenie a rozvoj. Bude sa analyzovať aktuálnosť, rozsah a forma platných aktov a následne ich dopracovávanie tak, aby reflektovali potreby podniku a mali jednotnú štruktúru a metodiku. Zabezpečí sa oboznamovanie dotknutých pracovníkov s platnými riadiacimi aktami a identifikovanie každého aktu s pracovným miestom, ktorého aktivity daný akt upravuje. Vytvorí sa riadené úložisko pre internú legislatívu, s jednoznačným odlíšením aktuálnych a neplatných aktov, s možnosťou vyhľadávať aj historické akty podľa zadefinovaných parametrov.